Een sterk merk voor Menswel
Menswel is een welzijnsorganisatie die actief is in de gemeenten Echt-Susteren, Maasgouw en Roerdalen. De organisatie biedt een breed scala aan welzijnsdiensten en beheert sportaccommodaties, zoals het zwembad “In de Bandert”. Wat Menswel onderscheidt, is haar persoonlijke en mensgerichte aanpak, die stevig geworteld is in de lokale gemeenschap. Om de organisatie verder te versterken en te moderniseren, heeft Menswel in samenwerking met Beeldvang Merkatelier een herpositioneringstraject doorlopen, resulterend in een nieuw en krachtig merk.
Sterk merksessie
De herpositionering begon met een interactieve merksessie, waarbij een brede vertegenwoordiging van Menswel aanwezig was. Deze sessie was essentieel voor het ophalen van waardevolle inzichten en ideeën die de basis vormden voor het nieuwe merkverhaal en de huisstijl van Menswel.
“Goed voor elkaar”
De nieuwe merkboodschap van Menswel, “Goed voor elkaar”, heeft een dubbele betekenis passend bij de diverse activiteiten van Menswel. Aan de ene kant het welzijnswerk waarbij Menswel benadrukt dat niemand er alleen voor staat en er altijd wel iemand in de buurt is om te helpen. Aan de kant van beheer en exploitatie van sportaccommodaties beloofd de slogan dat Menswel de zaakjes goed geregeld heeft. De nieuwe missie voor Menswel is dan ook; met elkaar bouwen we aan een duurzame en veerkrachtige samenleving waarin iedereen kan meedoen op zijn eigen manier.
Nieuwe communicatiemiddelen en huisstijl
Het nieuwe merkverhaal diende als uitgangspunt voor de ontwikkeling van het logo, de huisstijl, nieuwe communicatiemiddelen en een aangepaste website. Dit resulteerde in een complete make-over! De nieuwe stijl van Menswel symboliseert samenwerking en onderlinge hulp in moderne en frisse kleuren.
Een sterk merk online en offline
Het nieuwe gezicht van Menswel is vertaald naar diverse communicatiemiddelen, zowel online als offline. De ontwikkelde uitingen tonen mensen in beweging, mensen die iets voor elkaar betekenen. Menswel wordt gepositioneerd als het startpunt van een goed leven, ondersteund door de mensen, de mogelijkheden en de faciliteiten die dit mogelijk maken.
Medewerkers worden merkwerkers
Een nieuwe huisstijl komt pas echt tot leven als deze goed wordt uitgedragen door de medewerkers. Beeldvang ontwikkelde daarom een Canva toolbox met templates, zodat de medewerkers van Menswel zelf aan de slag kunnen met de nieuwe stijl. Tijdens enkele trainingen werden de medewerkers vertrouwd gemaakt met de nieuwe huisstijl en Canva. Op deze manier worden de medewerkers ook merkwerkers, die actief bijdragen aan de versterking van het merk Menswel.