Takeuchi, klaar voor iets nieuws
Het Japanse merk Takeuchi staat voor ruim 50 jaar innovatie en is de absolute top in de wereld van grondverzet. Vakmensen over de hele wereld vertrouwen blind op deze grondverzetmachines. Verhoeven International zorgt met geselecteerde importeurs voor Takeuchi maatoplossingen in de Benelux. Samen met Beeldvang is er gebouwd aan een positionering die Takeuchi echt onverwoestbaar maakt.
Het Takeuchi merktraject
Het Japanse Takeuchi laat distribiteurs vrij om zelf een positionering te ontwikkelen die past bij de kenmerken en de mentaliteit van de landen en doelgroepen. Daarom is er onder diverse klanten in de Benelux een onderzoek gedaan naar de bekendheid en het imago van de Japanse krachtpatser. Dit onderzoek en een merksessie binnen de Verhoeven organisatie vormen het fundament van het merktraject. Het belangrijkste voor de klant is een machine die betrouwbaar is, elke klus aankan en ook op de lange termijn de investering waard is. Deze speerpunten zijn vertaald in een merkverhaal met slogans als “Klaar voor ’t echte werk” en “Totale controle, altijd en overal”.
Een herkenbaar en stoer merk
Het merkverhaal is vertaald naar een herkenbare vormgeving die de kracht en betrouwbaarheid van de machines vertalen. De machine is een verlengstuk en “technische maat” die het mogelijk maakt om elke klus te klaren. Mens en machine kunnen op elkaar vertrouwen zoals Michael Night vertrouwde op zijn “KITT” in de TV serie “The Nightrider”.
Een eigen fotoshoot bracht deze relatie tussen mens en machine in beeld. Versterkt door een kenmerkende nabewerking in Photoshop. De gemaakte foto’s en ontwikkelde huisstijl zijn vertaald in diverse folders, banners en online media.