Bospop

Een nieuw geluid voor Bospop

Bospop is hét jaarlijkse muziekfestival in Weert met een relaxte mix van nostalgische Rock, Pop, Rock, Classics en hits van het moment. Kenmerken van Bospop zijn de gemoedelijke intieme sfeer en de vele vrijwilligers die elk jaar weer het festival mogelijk maken.
Beeldvang bezocht het evenement als Bospop fan al in de jaren negentig met artiesten als; The Golden Earring en de Dijk in openluchtpark de Lichtenberg. Het festival is inmiddels uitgegroeid tot een evenement dat jaarlijks rond de 50.000 bezoekers trekt.

De opdracht om aan een sterk merk voor de toekomst van Bospop Festival te bouwen klonk dan ook als muziek in onze oren. Belangrijk onderdeel van de opdracht was het vertalen van de nieuwe stijl naar tools waar de vele Bospop vrijwilligers zelf mee aan de slag kunnen.  

Merksessie

Onze aanpak begon met een merksessie, waarin een brede vertegenwoordiging van de Bospop-organisatie en concertpromotor MOJO samenkwam. Een cruciaal onderdeel van deze sessie was het vinden van een nieuwe koers voor de komende jaren, waarbij we de vertrouwde kwaliteiten van het festival willen behouden. De kenmerken van Bospop als relaxed rockfestival, gerund door lokale vrijwilligers in een veilige en gezellige omgeving, blijven hierbij essentieel. De verbeterpunten omvatten een sterkere uniforme uitstraling, meer beleving en verrassingen, en aandacht voor verjonging om de toekomst te waarborgen.

Voor Generatie Z tot Generatie ZZ-Top

Een passage uit de nieuwe merktekst die deze mix samenvat, luidt: “Op Bospop staan jouw helden naast hún helden op het programma. Dit is het festival waar herinneringen worden opgehaald en nieuwe bands worden ontdekt. Het publiek weerspiegelt dit: oude zielen en jonge geesten delen tips en ervaringen. Muziek verbindt generaties.”

Stoer, krachtig en vernieuwend

Bij het ontwerpen hebben we gefocust op een krachtige, herkenbare identiteit voor Bospop Festival, te beginnen met het logo. Het vernieuwde logo is eenvoudiger en strakker, met de nadruk op het iconische beeldmerk, de “UIL”. Vanuit dit logo hebben we een vormgevingsconcept ontwikkeld. De kenmerkende driehoeksvorm van de “UIL” is vertaald naar een ruitvorm die het stramien voor toegepaste ontwerpen vormt. De nieuwe kleurstelling neemt bezoekers mee van de seventies naar de nineties.

Daarnaast hebben we unieke elementen, zoals verschillende patronen, gecreëerd die de festival sfeer weergeven en de eigenheid versterken. Het lettertype is modern, divers en krachtig, en alle elementen zijn speels verwerkt in de verschillende toepassingen. Dit concept biedt houvast en structuur zonder saai of voorspelbaar te zijn.

Het Merk aan het Werk!

Om het merk tot leven te brengen, hebben we presentaties gehouden voor diverse werkgroepen van de Bospop-organisatie. De nieuwe stijl raakt de juiste snaar, en er wordt enthousiast meegedacht in de uitvoering. De ontwikkelde stijl is toegepast op verschillende huisstijluitingen, van poster tot post, van banner tot beach-flag. Diverse ontwerpen zijn samengevoegd in een CANVA “toolbox”, waarmee de Bospoppers zelf aan de slag kunnen.

We zullen dit jaar trots rondlopen op het festival dat nu ook een beetje Beeldvang laat klinken.

Je merk versterken?

Dat doen we in ons merkatelier in Weert. Neem contact met ons op, dan kijken we hoe we jouw organisatie onweerstaanbaar maken.

Ook interessant

Thumbnail_Sylvan
Sylvan, living innovation
Merkontwerp| Merkcommunicatie
Menswel_mockup-omslagafbeelding v2
Menswel
Merkontwerp| Merkcommunicatie
IRS Robotics video omslagafbeelding
IRS Robotics
Merkcommunicatie

Meer weten over dit project?

Hans vertelt er graag meer over. Neem contact op via hans@beeldvang.nl of bel +31(0)495 54 48 93.

Deze website maakt gebruik van cookies voor functionaliteit en analyse. Lees de privacy-policy voor meer info.