Sylvan, living innovation

Een nieuw merk voor wereldmerk Sylvan

Een opdracht waar je als Merkatelier van droomt. Het herpositioneren van een wereldmerk. Eind 2023 kregen we de eer van Sylvan, een wereldwijd opererende speler, om hun positionering en huisstijl nieuw leven in te blazen. De bestaande stijl voldeed niet meer aan de eisen van het innovatieve bedrijf in volle groei.

Wereldspeler in champignonbroed

Opgericht in 1920, is Sylvan uitgegroeid tot een marktleider met vestigingen in 16 landen en export naar 65 landen. Ze zijn toonaangevend in de productie en veredeling van champignonbroed – de essentie van waaruit diverse champignonrassen ontstaan. Hiernaast gebruikt Sylvan zijn kennis en expertise in, nu nog onderbelichte, vakgebieden. Tijd voor verandering en groei! Bekijk hier de videoanimatie van Sylvan, gerealiseerd door Beeldvang Merkatelier.

Ambitie voor de toekomst

Sylvan wil wereldwijd de leiderspositie in biotechnologie veroveren in de sectoren voedsel, gezondheid, landbouw en materialen. Hun waarden? Wetenschappelijk, duurzaam en transparant. De nieuwe visie is helder: gebruik de kracht van mycologie om een betere wereld te creëren. Een ambitieuze visie!

icoon-scientific
icoon-sustainable
icoon-transparent

Merksessie

De aanpak begon met merksessies waaraan vertegenwoordigers uit verschillende landen deelnamen. De uitdaging: diverse culturen en perspectieven verenigen in één duidelijke koers. Tijdens deze sessies is de ziel en passie van het bedrijf samengebracht in een nieuw en inspirerend merkverhaal, inclusief een frisse missie en visie. Dit vormt de basis voor al onze ontwerpen en concepten. Bekijk hier alvast enkele uitwerkingen in de nieuwe Sylvan identity!

Concept en ontwerp

De nieuwe huisstijl en kleurenmix weerspiegelen innovatiekracht, natuurlijke groei en zakelijke ambitie. Het logo symboliseert de voortdurende groei en samenwerking tussen Sylvan, partners en klanten. De nieuwe “corporate identity” markeert het begin van een nieuw hoofdstuk voor het bedrijf. Het is niet alleen een verandering in de visuele identiteit maar een commitment aan een nieuwe aansprekende koers.

Wereldwijde implementatie: een uitdagende monsterklus

De ontwikkelde huisstijl is toegepast op alle online en offline communicatiemiddelen van de onderneming. Het was een uitdagende monsterklus om alle 16 landen te voorzien van nieuwe huisstijlmiddelen zoals reclamezuilen, belettering voor het wagenpark, kleding, brochures etc. Daarnaast zijn ook de online communicatietools aangepakt met een nieuwe website en social media kanalen. Een uitdaging die we met veel plezier hebben opgepakt. Een prachtig voorbeeld van hoe het merkatelier in volle kracht in werking kan worden gezet. We zijn enorm trots op het geleverde resultaat.

Je merk versterken?

Dat doen we in ons merkatelier in Weert. Neem contact met ons op, dan kijken we hoe we jouw organisatie onweerstaanbaar maken.

Ook interessant

Menswel_mockup-omslagafbeelding v2
Menswel
Merkontwerp| Merkcommunicatie
IRS Robotics video omslagafbeelding
IRS Robotics
Merkcommunicatie
OML Jubileum video omslagafbeelding
OML
Merkcommunicatie

Meer weten over dit project?

Hans vertelt er graag meer over. Neem contact op via hans@beeldvang.nl of bel +31(0)495 54 48 93.

Deze website maakt gebruik van cookies voor functionaliteit en analyse. Lees de privacy-policy voor meer info.