Een nieuw merk voor wereldmerk Sylvan
Een opdracht waar je als Merkatelier van droomt. Het herpositioneren van een wereldmerk. Eind 2023 kregen we de eer van Sylvan, een wereldwijd opererende speler, om hun positionering en huisstijl nieuw leven in te blazen. De bestaande stijl voldeed niet meer aan de eisen van het innovatieve bedrijf in volle groei.
Wereldspeler in champignonbroed
Opgericht in 1920, is Sylvan uitgegroeid tot een marktleider met vestigingen in 16 landen en export naar 65 landen. Ze zijn toonaangevend in de productie en veredeling van champignonbroed – de essentie van waaruit diverse champignonrassen ontstaan. Hiernaast gebruikt Sylvan zijn kennis en expertise in, nu nog onderbelichte, vakgebieden. Tijd voor verandering en groei! Bekijk hier de videoanimatie van Sylvan, gerealiseerd door Beeldvang Merkatelier.
Ambitie voor de toekomst
Sylvan wil wereldwijd de leiderspositie in biotechnologie veroveren in de sectoren voedsel, gezondheid, landbouw en materialen. Hun waarden? Wetenschappelijk, duurzaam en transparant. De nieuwe visie is helder: gebruik de kracht van mycologie om een betere wereld te creëren. Een ambitieuze visie!
Merksessie
De aanpak begon met merksessies waaraan vertegenwoordigers uit verschillende landen deelnamen. De uitdaging: diverse culturen en perspectieven verenigen in één duidelijke koers. Tijdens deze sessies is de ziel en passie van het bedrijf samengebracht in een nieuw en inspirerend merkverhaal, inclusief een frisse missie en visie. Dit vormt de basis voor al onze ontwerpen en concepten. Bekijk hier alvast enkele uitwerkingen in de nieuwe Sylvan identity!
Concept en ontwerp
De nieuwe huisstijl en kleurenmix weerspiegelen innovatiekracht, natuurlijke groei en zakelijke ambitie. Het logo symboliseert de voortdurende groei en samenwerking tussen Sylvan, partners en klanten. De nieuwe “corporate identity” markeert het begin van een nieuw hoofdstuk voor het bedrijf. Het is niet alleen een verandering in de visuele identiteit maar een commitment aan een nieuwe aansprekende koers.
Wereldwijde implementatie: een uitdagende monsterklus
De ontwikkelde huisstijl is toegepast op alle online en offline communicatiemiddelen van de onderneming. Het was een uitdagende monsterklus om alle 16 landen te voorzien van nieuwe huisstijlmiddelen zoals reclamezuilen, belettering voor het wagenpark, kleding, brochures etc. Daarnaast zijn ook de online communicatietools aangepakt met een nieuwe website en social media kanalen. Een uitdaging die we met veel plezier hebben opgepakt. Een prachtig voorbeeld van hoe het merkatelier in volle kracht in werking kan worden gezet. We zijn enorm trots op het geleverde resultaat.