Een nieuwe gezicht voor VIA Recruitment
VIA Recruitment is succesvol en heeft duidelijke groeiambities. Ze loopt daarbij tegen de grenzen van haar huidige branding aan. Er is geen duidelijke positionering en onvoldoende samenhang tussen de verschillende labels (Recruitment, Solutions, Academy). Ze is groot in haar eigen regio en binnen haar specialisme logistiek en supply chain, maar is autonoom gegroeid en te bescheiden geweest in haar communicatie en merkuitstraling. Daardoor is VIA onvoldoende zichtbaar buiten haar bestaande netwerk en regio. Tijd om dat te gaan veranderen!
VIA heeft behoefte aan een duidelijke, zelfbewuste en coherente merkuitstraling en merkbelofte. Een overkoepelende propositie die op onderscheidende wijze duidelijk maakt waar VIA voor staat en wat ze kandidaten en opdrachtgevers te bieden heeft. In een visiesessie met medewerkers en klanten van VIA werden de vijf stappen tot een sterk merk doorlopen.
- Wie ben je en wie wil je zijn? Identiteit
- Waar wil je naar toe? Doel
- Wie heb je daar voor nodig? Doelgroepen
- Wat is relevant voor deze partijen? Belofte
- Hoe gaan we ze dat vertellen? Communicatie en media
De opbrengst van deze sessie is vertaald in een koersplan met kernboodschap:
Waar je ook naartoe wilt. Vind je weg. VIA Logistics Professionals
Online communicatie
Daadkrachtige en betrouwbare online communicatie is essentieel in de snelle wereld van recruitment. Vanuit een grondige analyse van de markt is een online marketingstrategie opgezet afgestemd op de relevantie voor de diverse doelgroepen. In deze strategie zijn ook een optimale vindbaarheid, de social media en bannering campagnes meegenomen. De vervaardigde website is het kloppend hart van de communicatie. Een plek waar vraag en aanbod in logistiek talent snel gekoppeld kunnen worden. De unieke kenmerken van VIA als logistieke kennispartner en persoonlijke taaladviseur waren uitgangspunten van de ontwerpen.
VIA Logistics Professionals brengt wegen samen in supply chain en logistiek. Ze zorgen ervoor dat precies de juiste werkgever en hoger opgeleide werknemer elkaar vinden. Als enige in de logistieke branche bieden ze zowel recruitment voor vast en tijdelijk werk als coaching, training & opleiding via hun eigen Academy.
Corporate identity en Branding
Het ontwikkelde koersplan geeft richting aan de nieuwe positionering van VIA Logistics. Naast een aanpassing van de naam werd ook een logo en huisstijl ontwikkeld die de nieuwe koers goed verbeeld. Uitgangspunt van de ontwerpen is eenheid en continuïteit in online en offline uitingen.
Een merk, een uitstraling, een boodschap! Van briefpapier tot LinkedIn header, van banner tot koffiekop.
Tijdens het jaarlijkse klantensymposium werd de nieuwe koers en stijl gepresenteerd middels een video die wij hiervoor hebben vervaardigd.