VemaTRACK, een nieuwe identiteit
In 2007 is VemaTRACK, een internationaal topmerk in onderdelen voor rijwerken, opgericht om hiermee de wereld te veroveren. Destijds begonnen als zelfstandige start-up met een jong team van pioniers, vandaag is VemaTRACK een kwaliteitsmerk dat zich volledig richt op rijwerkonderdelen van machines die hun werk in de meest veeleisende omstandigheden moeten doen. Om de ambitie, de wereld te veroveren, handen en voeten te geven is er behoefte aan een sterk merkverhaal van waaruit de internationale marketing kan worden opgezet. In 4 stappen is een krachtig merkverhaal en de vertaling in communicatiemiddelen gerealiseerd.
Stap 1
In enkele gesprekken met diverse betrokkenen zijn de kernwaarden van het bedrijf vastgesteld.
Centrale waarde: Betrouwbaar
Meerwaarde: Persoonlijk
Werkwaarde: Snel en flexibel
Voorwaarde: Betrokken
Stap 2
Deze kernwaarden zijn vertaald in een pakkend merkverhaal waarin het klaren van de klus centraal staat. VemaTRACK levert rijwerkonderdelen die de klus klaren, hoe dan ook. Onder de zwaarste omstandigheden getest, zodat ze optimaal presteren op elk terrein. Vematrack Get’s the job done.
Stap 3
Dit merkverhaal is vertaald in pakkende beelden en teksten die de boodschap en belofte van VemaTRACK pakkend neerzetten. Voor een van de fotoseries zijn we afgereisd naar indrukwekkende steengroeves in België.
Stap 4
Met deze beelden en teksten zijn diverse internationale communicatiemiddelen vervaardigd om dealers en eindgebruikers te informeren over de mogelijkheden van VemaTRACK zoals diverse brochures. Op dit moment wordt het merkverhaal vertaald naar nieuwe communicatiemiddelen.
Beursstand India
“ Kun je merkbeleving toevoegen aan een merk rijwerkonderdelen van graafmachines? Wel als je het team van Beeldvang inschakelt. Hans is de creatieve strateeg en nam ons mee in de conceptfase. Rob is voor ons de creatieve alleskunner die dit concept perfect weet om te zetten in alle denkbare middelen. Het team van Beeldvang heeft van een naam een merk gemaakt dat zorgt voor erkenning, herkenning en onderscheidend vermogen voor onze klanten. Gelukkig werkt Beeldvang nu ook aan onze andere merken waardoor we hopelijk nog een lange tijd samen kunnen werken.”
Iris Verhoeven, Marketing – Verhoeven Grondverzetmachines B.V.