Regiodeal – Samenwerking Midden Limburg (SML)

Regiodeal communicatie

De zeven gemeentes van Midden-Limburg werken samen met regionale en provinciale partners om aanspraak te maken op een nationale RegioDeal. Bij Regiodeals werken Rijk en regio als partners samen om belangrijke opgaven aan te pakken en de brede welvaart te vergroten.

Regio’s die een Regiodeal willen met het Rijk, kunnen een voorstel indienen met plannen en ideeën om complexe opgaven aan te pakken. Samenwerking Midden-Limburg (SML) is de organisatie die de RegioDeal aanvraagt. Als communicatieadviseur van SML, en de betrokken partner Keyport, is Beeldvang Merkatelier betrokken om de communicatie rondom de aanvraag te verzorgen. De aanvraag is op 26 oktober ingediend, eind februari 2024 zal bekend worden of de deal wordt toegekend.

Midden-Limburg op de kaart zetten

Bij deze aanvraag is het belangrijk om aan Den Haag te laten zien wat Midden-Limburg kenmerkt en welke urgente thema’s aangepakt moeten worden om de welvaart op peil te houden. Beeldvang ontwikkelde een kernboodschap als drager voor de verdere communicatie. “Juist wat indruk maakt staat onder druk in Midden-Limburg”.

De drie thema’s die onder druk staan zijn: Leefbaarheid – Klimaat & landschap en economie – Onderwijs en arbeidsmarkt. Bij elk thema werd de onderscheidende kracht voor Midden-Limburg en de noodzaak voor actie uitgediept. De kernboodschap en de themaverhalen werden vertaald in krachtige en pakkende teksten. Deze zijn toegepast in 3 themafolders die Midden-Limburg  en haar uitdagingen op de kaart zetten.

Regiodeal nieuwsbrief

Per thema wordt een nieuwsbrief opgesteld met berichten vanuit zowel de bestuurders als de samenwerkende partners. Op deze manier krijgen de thema’s een gezicht en wordt de inhoud vanuit diverse partijen verduidelijkt.

Roll-upbanner_Regiodeal-web

De Regiodeal Midden-Limburg in beeld: Drie Cruciale Thema’s onthuld en belicht

Om een beeld te geven van de thema’s heeft Merkatelier Beeldvang inmiddels twee van de drie video’s gemaakt waarin betrokken partijen aan het woord komen en uitleg geven over de inhoud, de urgentie en de aanpak. Op deze manier krijgen de thema’s een gezicht en wordt de inhoud vanuit diverse partijen verduidelijkt.

Previous slide
Next slide

Social Media posts

De huisstijl is ook in de socialmedia posts doorgevoerd voor een duidelijke herkenning van SML met als onderwerp: Regiodeal Midden-Limburg.

Je merk versterken?

Dat doen we in ons merkatelier in Weert. Neem contact met ons op, dan kijken we hoe we jouw organisatie onweerstaanbaar maken.

Ook interessant

Thumbnail-workshop-web
Creatieve Workshop
Beeldvang Merkatelier
Verhoeven Int THUMB kopiëren
Verhoeven International | Positionering, Huisstijl en Website
Merkcommunicatie| Merkontwerp| Merkstrategie
Hadshoof website THUMB kopiëren
Hadshoof | Huisstijl & Website
Merkontwerp

Meer weten over dit project?

Hans vertelt er graag meer over. Neem contact op via hans@beeldvang.nl of bel +31(0)495 54 48 93.

Deze website maakt gebruik van cookies voor functionaliteit en analyse. Lees de privacy-policy voor meer info.