Communicatie Sterk Techniek Onderwijs (STO) Noord- en Midden Limburg.

De snel toenemende vraag naar goed technisch personeel stijgt landelijk en zeker ook in de regio noord- en midden Limburg. STO (sterk techniek onderwijs) is een landelijke organisatie gesteund door de overheid om een passend antwoord op deze vraag te geven. Dit doen zij o.a. door de verbinding van ondernemers en onderwijs, de bekendmaking van techniek bij jongeren, de opleiding van docenten en de versterking van onderlinge samenwerking. Elke regio geeft een eigen invulling aan de werkwijze en uitvoering. Buro Beeldvang kreeg de uitdaging om de communicatie voor de regio Noord- en Midden Limburg op te pakken. Onze ervaring in onderwijs- en overheidsprojecten komt hierbij goed van pas.

Een nieuwe koers, een nieuwe website

STO heeft als doel het techniekonderwijs te versterken en de techniek interesse bij jongeren te stimuleren. Hiertoe verbindt, inspireert en informeert STO de doelgroepen, onderwijs, ondernemers, ouders en leerlingen. Een van de communicatiemiddelen die we hiervoor ontwikkeld hebben is de website STO-nml.nl. Op dit platform kunnen contactpersonen van onderwijs en ondernemers elkaar vinden, worden inspirerende projecten en Tech-nieuws uit de regio gepresenteerd en kunnen ouders en leerlingen terecht voor basisinformatie en inspiratie. De website is ingedeeld in de 7 werelden van techniek, de verschillende regio’s en onderwijsniveaus. Zo vindt elke bezoeker snel de weg naar interessante informatie.

Bekijk website

Een doel – een verhaal! Zet je Tech Aan

Om de betrokken partijen te verbinden en te zorgen dat ze één taal spreken is de campagne “zet je Tech Aan” ontwikkeld. De belofte van deze campagne; “Wat de uitdaging ook is, In de Tech sector lossen we het op. Je hoeft alleen je Tech Aan te zetten”. Om de campagne uit te dragen zijn diverse communicatietools zoals; logo, teksten, banners, social media posts, video’s etc. ontwikkeld. Onder het kopje Tech-Tools op de site worden deze gratis aangeboden aan bedrijven, scholen en betrokken organisaties. Deze toolbox wordt steeds aangevuld.

Bekijk ook deze projecten

Crest Holland | Corporate identity

27 juli 2018

Rick | Huisstijl

5 februari 2015

De kracht van verbeelding werkt voor iedereen.     Ook voor u?