Nieuwe identiteit, naam en huisstijl.

Automotive consulant X-Lens is al jarenlang actief in de internationale markt. Door groei en groeiambities werd de vraag naar een nieuwe passende positionering en uitstraling groter. Een mooie uitdaging voor de merken bouwers. Gestart werd met het noteren van de onderscheidende kwaliteiten van het bedrijf en de vraag van de markt. Hierin zijn betrouwbaarheid, snelheid, een internationaal netwerk en ervaring opgesomd. Hiernaast willen we naast zakelijke pluspunten ook de persoonlijke pluspunten communiceren. Een eis voor de nieuwe naam was dat het een vrij te registreren .com naam moest zijn, passend bij de automotive wereld. De naam Lenstrat is een samenvoeging van de achternaam “Lens” en “Strategy”. In het logo is de dubbele S die zou ontstaan verwerkt tot 2 kleuren en een richting vooruit! Naam en logo zouden niet misstaan op de motorkap van een fraaie bolide.

Huisstijl

Het logo werd toegepast op diverse huisstijldragers. De pijl in het logo is verwerkt als een element dat het vooruit helpen benadrukt.
Het gekozen lettertype en de uitstraling van het logo hebben een link met gebruikelijke lettertypes in de automotive wereld. In de huisstijl zijn persoonlijke ongedwongen foto’s verwerkt.

Meer weten over professionele WordPress websites?

Website

Naast de ontwikkeling van een complete huisstijl is een nieuwe website ontwikkeld. De website laat verbondenheid met de automotive industry en de aanpak van Lenstrat zien. De gekozen kleuren zijn zakelijk en zeker en de terminologie; “Gear up your business “ en “Driven by your goals” konkreet en actiematig. Enkele “case studies” geven voorbeelden vanuit de praktijk. De website werd gerealiseerd in WordPress.

Bekijk de website!

Bekijk ook deze projecten

Lenstrat | Huisstijl & Website

2 september 2020

Steven Blanco | Webshop

23 april 2020

Digibende | Website

3 september 2020