Een nieuw gezicht voor Kermis Weert

Kermis Weert is na Tilburg de grootste van Nederland met meer dan 130 attracties verspreidt over 7 pleinen in het centrum. In overleg met de nieuwe kermismeesters is een communicatieplan opgesteld voor de totale promotie van de kermis. De belangrijkste doelgroepen hierin zijn; de jeugd van 11-17 jaar en gezinnen met kleine kinderen. Om deze doelgroep aan te spreken zijn we gestart met de ontwikkeling van een nieuwe aansprekende uitstraling voor Kermis Weert.

Bekijk de website

Succesvolle social media campagnes

‘Social succes is luisteren, meebewegen, betrekken en belonen’ Voor de kermis is dit vertaald in diverse acties en oproepen waar massaal op werd gereageerd. De campagne richtte zich op de doelgroepen jeugd en gezinnen en is via de kanalen Facebook en Instagram ingezet. Vragen zoals: Durf jij in deze attractie? Of ‘Met wie ga jij door tot in de laatste uurtjes’ leverden honderden reacties op. Zo kreeg de Facebook pagina er binnen een maand maar liefst 1550 fans bij.

 

De Kermiskrant online en offline

Ook de Kermiskrant is stevig onderhanden genomen. Een nieuwe frisse uitstraling met doelgroep verhalen en duidelijke info over attracties en acties waren enkele ingrediënten. De krant staat boordevol voordeelcoupons en is naast “op de deurmat” ook via de website te bereiken. Het voordeel kon dus ook geprint worden. Dit gaf een grote boost aan het bezoek. Naast de kermiskrant zijn er bonnenboekjes aan alle basisscholen in de omgeving uitgedeeld. De bonnen maakten het bezoek aan de kermis nog voordeliger en dus leuker!

Bekijk de Kermiskrant

Bekijk de nieuwe promotiefilm!


De kracht van verbeelding werkt voor iedereen.     Ook voor u?

Gratis VIP rittenkaarten

Het aanbieden van VIP kaarten met gratis attracties via de eigen social media en via een actie op L1 Media was een groot succes. Via een “Tag a friend” actie konden een FREAK kaart, een FAMILY kaart, een KIDS kaart en een FUN kaart gewonnen worden. De posts werden, met een kleine sponsoring, gedeeld als een malle en bereikten steeds rond de 45.000 mensen. Enkele honderden kermisliefhebbers deden mee met deze prijsvraag. De winnaars liepen met een lach van oor tot oor over de kermispleinen.