Bisschoppelijk college wordt Het College

Beeldvang won de pitch om het nieuwe gezicht van het Bisschoppelijk College te ontwikkelen. Er was een grote stap nodig van de oude uitstraling naar een nieuwe dynamische identiteit passend bij de nieuwbouw en de nieuwe filosofie. Na enkele visie sessies waaraan ouders, leerlingen en leraren meededen werden de ingrediënten en de nieuwe koers voor de school vastgelegd. De nieuwe huisstijl is een fraaie vertaling van een eigentijdse en individuele school waarbij de persoonlijkheid en de talenten van de leerlingen centraal staan. Een uitdaging die we met plezier zijn aangegaan.

Offline en online communicatie

Buro Beeldvang ontwikkelde een totaalconcept voor zowel de offline als de online communicatie. Met name een inspirerende en praktische inzet van internet en sociale media zijn hierin van groot belang. De website is uiteraard vertaald in een mobiele versie die door de leerlingen zeer goed bezocht wordt.

“Beeldvang heeft in de persoon van Hans Corstjens Het (Bisschoppelijk) College begeleid in het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl bij de transitie van de oudbouw naar de nieuwbouw van deze school voor voortgezet onderwijs. Door de werkwijze van Beeldvang is het meer geworden dan alleen een nieuwe huisstijl alleen. In goede samenspraak met Het College als opdrachtgever is een identiteit ontwikkeld, die past bij het ontwikkelingsstadium van de school. De werkwijze is uiterst professioneel: luisterend, doorvragend, geleidelijk komend tot de kernwaarden van de school. Deze waarden zijn vervolgens treffend in een bijpassende huisstijl gevisualiseerd. ”

Jeffreye Vossen, Directeur Het College Weert-Cranendonck

De kracht van verbeelding werkt voor iedereen.     Ook voor u?