In opdracht van de BIZ ondernemers binnenstad Weert is promotiecampagne “de plus van Weert” ontwikkeld. In deze tijd waarin door Corona veel Nederlanders vakantie vieren in eigen land is het belangrijk om de vele plussen van Weert te presenteren.

Doel van de cross-mediale campagne is het vergroten van de bezoekersaantallen, het verblijf en de bestedingen in de Weerter binnenstad. De ondernemers zijn overtuigd van de vele pluspunten die zij én de stad bezoekers en bewoners te bieden heeft. Het delen van deze punten is het uitgangspunt van de campagne. Weert is een dorpse stad die gezelligheid, gastvrijheid en de aanwezige historie combineert met uitstekende voorzieningen. Het winkelaanbod is zeer divers en het bourgondische aanbod is groot en groeit volop. Hiernaast heeft Weert een schat aan groene en blauwe parels voor de recreatie toerist. Al deze ingrediënten maken Weert tot een spannende stad om te blijven bezoeken en beleven. De campagne, die tot 2021 loopt, wordt per seizoen aangepast en laat steeds een mix zien van pluspunten die, vaak letterlijk, door ondernemers en bezoekers worden gepresenteerd. De campagne zal ondernemers, bezoekers en bewoners stimuleren om mee te doen en samen de PLUS van Weert uit te dragen. Hiertoe worden leuke prijsvragen en acties opgezet.

De pluspunten in een WordPress Website

Hart van de campagne is de website deplusvanweert.nl. Deze “onepager” is bedoeld als een inspirerend en uitnodigend uithangbord voor Weert. Naast de vele pluspunten van de Weerter binnenstad op het gebied van winkelen en horeca in een sfeervolle historische omgeving laat de website ook de recreatiemogelijkheden zien. De website verwijst de bezoeker voor meer informatie naar andere sites.

 

Ga naar de website

Fotografie en video

De vele plussen van Weert zijn door Beeldvang zichtbaar gemaakt in aansprekende foto’s en video’s. Diverse bezoekers en lokale ondernemers tonen hun “Plus” op het gebied van winkelen, horeca, en recreëren. Hierin staan gastvrijheid, gezelligheid en genieten centraal.

 

Meer weten over het positioneren van jouw bedrijf?

Social media en Google Adwords

De cross-mediale campagne is uitgewerkt in offline en online acties. Online worden naast de website met name Facebook, Instagram en Google Ad’s ingezet. In overleg met de ondernemers worden thematische campagnes en diverse leuke winacties opgezet die volop gedeeld en gepromoot worden. De promoties en acties richten zich op diverse doelgroepen binnen een straal van 50 km. rondom Weert. Ook de eigen inwoners worden hierin niet vergeten.

Drukwerk, advertenties en banners

De plussen van Weert zijn vertaald in pakkende banners, folders en advertenties. De folders worden o.a. verspreid op de vele vakantieparken in en rondom Weert. De folder laat zien wat Weert te bieden heeft voor diverse leeftijden en interesses en nodigt uit tot een bezoek aan de stad. De advertenties worden thematisch ingezet en richten zich ook op de vele Belgische bezoekers.

Bekijk ook deze projecten

Stadspromotie | Met ons in Weert

3 februari 2015

Stadspromotie | Weert 600 jaar stad

3 februari 2015