Hoe kies ik het ideale medialandschap?

Door: 30 oktober 2017 januari 8th, 2018 Algemeen

De BIG BANG van internet heeft het medialandschap en de manier van communiceren ingrijpend veranderd.

Door de vele nieuwe mogelijkheden is communicatie vluchtiger, sneller en veelzijdiger geworden. De doelgroep is vluchtig en op diverse media aanwezig. De vraag “Welk medium moet je wanneer en hoe inzetten?” groeit. Oriëntatie en communicatie vindt op vele manieren plaats en daarom is de samenstelling van een optimaal medialandschap van levensbelang voor elk bedrijf of organisatie. Maar hoe maak je de juiste mix tussen social media, website en drukwerk?

De centrale stappen hierin zijn:
1 Wat is het onderscheidende VERHAAL van mijn onderneming? (VISIE / MISSIE)
2 Wat willen wij hiermee precies BEREIKEN? (DOELSTELLING)
3 Wie moeten we dan NU voor ons winnen? (DOELGROEP)
4 Welk verhaal gaat hen ECHT boeien? (CONTENT)
5 Hoe en waar gaan we DAT verhaal vertellen? (MEDIA)

Als het optimale medialandschap is vastgesteld kan bij elk verhaal (content) rekening gehouden worden met de juiste verdeling van de content over het medialandschap. Zo kun je b.v. bij het maken van een bedrijfsvideo meteen korte “promo’s” laten maken voor gebruik op social media. Hierdoor wordt een bezoek aan de website gestimuleerd. Ook worden koppelingen gemaakt tussen de verschillende media zodat er optimaal rendement gehaald wordt uit de gemaakte content. Buro Beeldvang adviseert bij de samenstelling van het ideale medialandschap, creëert de passende content en monitort de gewenste resultaten. Een goed voorbeeld is Kermis Weert waarvoor veel verschillende media zijn ingezet. Hierbij worden ook de gedrukte media meegenomen.

Op zoek naar jouw ideale medialandschap?

Wij vinden het voor jou!

Geef jouw reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.