Het online interactief magazine; Een nieuw veelbelovend online medium!

Door: 23 februari 2015 maart 3rd, 2015 Geen categorie

Beeldvang is na de eerste kennismaking met interactieve online magazines zeer enthousiast over de meerwaarde en kracht van deze communicatietool.

Een nieuw medium vol met interactieve content zoals films, nieuwspolls, enquêtes, fotoboeken, etc. Dat zijn online magazines in het kort. De naam magazine doet denken aan de gedrukte bladen maar dit medium kan veel meer. Met een online magazine voeg je inspiratie, interactie en beleving toe aan de (online) communicatiemix. De magazines zijn vandaag de dag ook steeds vaker responsive.  Dit wil zeggen dat het formaat zich aanpast aan het medium, ongeacht of het nou een smartphone, ipad, of desktop computer is. Als veelzijdig online communicatie instrument kun je het inzetten voor relatiemagazines, personeelsbladen, corporate brochures, nieuwsbrieven, e-books en meer.

De mogelijkheden zijn eindeloos
Online magazines voegen emotie toe aan je boodschap. Daarom zal de boodschap beter onthouden worden door de doelgroep, dan bij een statisch magazine. Bovendien kun je direct een dialoog met de lezer aangaan. Anders dan een website is een editie van een online magazine eindig, het heeft een begin en een eind. Er zit structuur en ritme in, de vorm is lineair (doorbladerbaar) met de mogelijkheid om via inhoudsopgave, links en andere navigatie te bladeren zoals je wilt. Het is geknipt voor de tablet, waar lezers rustig de tijd voor nemen.

Redenen waarom online magazines een podiumplaats verdienen:

  1. Altijd online bereikbaar en op elk medium te bezoeken
  2. Meteen interactie met de lezer. Op elke pagina kunnen reacties d.m.v. polls, enquêtes of een quiz gegeven worden
  3. Geen drukkosten, onbeperkt aantal lezers mogelijk
  4. Aanpassingen kunnen direct worden uitgevoerd
  5. Meer beleving dan gedrukte media d.m.v. slideshows, filmpjes en muziek
  6. Responsive dus ook op de mobiele telefoon en ipad perfect leesbaar
  7. Eenvoudige koppeling van en naar websites en social media
  8. Altijd oude artikelen terug vinden, het gedrukte magazine ligt al in de prullenbak
  9. Alles is meetbaar, het aantal lezers, favoriete artikellen, etc.

Voor de DELA zijn zowel het sociaal als het financieel jaarverslag van 2013 vertaald in online magazines. Het fraaie resultaat kunt u bekijken via deze link.

Op dit moment is Beeldvang gestart met de opzet van een online jaarboek voor de RABO bank met de titel “Ons aandeel”. Hierin worden projecten opgenomen die de Rabobank in 2015 uitvoert. Een visueel verslag met films, fotoboeken en projectverhalen verdeeld over de hoofdstukken; de samenleving, de klant en de toekomst.

Voor Pascaud Beauty Innovations gaan we een eigen online Glossy maken rondom de uitgebreide wereld van Natural Aging. Hiernaast is een online acquisitie medium voor schoonheidssalons in ontwikkeling.

Geef jouw reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.